Sim Sala Bimmer

Website / Project bezoeken

Sim Sala Bimmer is een community op Instagram waar liefhebbers voor oude BMW’s bij elkaar komen. Alle liefhebbers zijn welkom, of je nou een tuner bent of een purist. Uiteindelijk draait het om het karakter dat oude BMW’s leveren en het gevoel wat het losmaakt.

Mandible heeft Sim Sala Bimmer geholpen met het opzetten van een lange termijn strategie om te groeien op Instagram.

Doelstellingen

  • Bewustwording creëren voor het merk
  • Toegewijde volgers vinden en deze betrekken
  • Meer dan 10.000 volgers aantrekken

Strategie

Voor het ontwikkelen van een passende strategie hebben we ons eerst eens goed verdiept in de BMW community van Instagram. We kwamen een duidelijke scheiding tegen tussen fans van nieuwe BMW’s en fans van de klassiekers.

Voor Sim Sala Bimmer is voornamelijk gekozen om de beste content op andere accounts te reposten, uiteraard zonder vergeten de originele maker van de content te benoemen. Sim Sala Bimmer is als het ware een verzamelplaats geworden voor de beste klassieke BMW content op het internet.

Screenshot Sim Sala Bimmer

Daarnaast betrekt Sim Sala Bimmer zijn fans door foto’s die zij toesturen te plaatsen op verschillende kanalen binnen Instagram. Door fans de aandacht te geven die zij verdienen blijven ze terugkomen voor meer. Ook als het gaat om reacties achterlaten, blijf Sim Sala Bimmer betrokken.

Uitvoering

Sinds februari 2020 plaatst Sim Sala Bimmer dagelijks content. Voor elk soort content is een aparte set gemaakt met hashtags. Bepaalde type BMW’s zijn hierdoor vindbaar onder een hashtag. Hiervoor is onder andere gebruik gemaakt van het model, de chassiscode, de motorcode en andere elementen die fans gebruiken om BMW gerelateerde zaken aan te duiden.

In de eerste instantie is Sim Sala Bimmer veel andere gaan volgen om hierdoor veel volgers terug te krijgen. Nadat er meer dan 5000 volgers waren begon de content steeds vaker te verschijnen op de zogenaamde “Explore” pagina, met als gevolg: veel likes en veel nieuwe volgers. Het doel is dus om zo vaak mogelijk mensen te bereiken die je content nog niet hebben gezien en mogelijk leuk vinden. Hieronder een voorbeeld:

Resultaten

Op het moment van schrijven heeft Sim Sala Bimmer meer dan 14.000 volgers en krijgen zij dagelijks duizenden likes van hun volgers. Hun content heeft inmiddels al miljoenen mensen bereikt. Dit zonder te spammen of veelvuldig gebruik van advertenties.