Deprecated: Unparenthesized `a ? b : c ? d : e` is deprecated. Use either `(a ? b : c) ? d : e` or `a ? b : (c ? d : e)` in /var/www/vhosts/mandible.nl/webspace/httpdocs/mandible.nl-wordpress/wp-content/themes/shapely/inc/extras.php on line 442 Mandible - Software ontwikkeling PugLife

PugLife is een YouTube kanaal en een community gericht op fans van oude Peugeot’s. Hierbij maken zij geen onderscheid tussen aangepaste wagens of puristische bolides. Als het klassieke Peugeot’s zijn, dan is PugLife erbij!

PugLife wil een echte community creëren voor klassieke Peugeot liefhebbers van alle soorten. PugLife heeft Mandible gevraagd een website en social media strategie te ontwikkelen.

Doelstellingen

  • Bewustwording creëren voor de community
  • Meer dan 5.000 volgers aantrekken
  • Een website ontwikkelen

Strategie

Voor het ontwikkelen van een passende strategie hebben we ons eerst eens goed verdiept in de Peugeot community van Instagram. Er blijken vooral veel fans te zijn voor de nieuwere Peugeots. Wel blijken er veel fans voor oude Peugeots (met name de 205) in onder andere het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Spanje, Brazilië en Turkije te zitten.

Voor PugLife is gekozen om voornamelijk content van anderen te gebruiken en dit aan te vullen met eigen content. Omdat Instagram ook lange video’s toestaat onder InstagramTV (IGTV) kan PugLife in de toekomst hier ook video’s uploaden.

PugLife Post Screenshot

Het dagelijks plaatsen van video’s op het YouTube kanaal bleek niet haalbaar, waardoor Instagram is ingezet om de volgers geagendeerd te houden. Uiteindelijk wordt PugLife een verzamelplaats rond het thema klassieke Peugeots.

Daarnaast betrekt PugLife zijn fans door foto’s die zij toesturen te plaatsen op verschillende kanalen binnen Instagram. Door fans de aandacht te geven die zij verdienen blijven ze terugkomen voor meer. Ook als het gaat om reacties achterlaten, blijf PugLife betrokken.

Uitvoering

Sinds mei 2020 plaatst PugLife dagelijks content. Door gerichte hashtags te vinden die binnen de community worden gebruikt kon PugLife vlot volgers binnenhalen. Klassieke Peugeot fans blijken zeer betrokken volgers en het aantal volgers begon al snel op te lopen.

Na 2 maanden had PugLife al de eerste foto die eindigde op de “Explore” pagina. Het doel is dus om zo vaak mogelijk mensen te bereiken die je content nog niet hebben gezien en mogelijk leuk vinden. Hieronder een voorbeeld:

Screenshot PugLife Stats

Resultaten

Op het moment van schrijven heeft PugLife meer dan 5.000 volgers en krijgen zij met enige regelmaat meer dan 1000 likes van hun volgers. Hun content heeft inmiddels al een miljoen mensen bereikt. Dit zonder te spammen of veelvuldig gebruik van advertenties. De website mag er ook zijn, waar zij blogs plaatsen over hun eigen auto’s of auto’s van anderen.

PugLife Website