Deprecated: Unparenthesized `a ? b : c ? d : e` is deprecated. Use either `(a ? b : c) ? d : e` or `a ? b : (c ? d : e)` in /var/www/vhosts/mandible.nl/webspace/httpdocs/mandible.nl-wordpress/wp-content/themes/shapely/inc/extras.php on line 442 Wat plaats ik op Instagram?

Wat plaats ik op Instagram?

Instagram

Instagram groeit enorm in populariteit. Dagelijks kent het platform 500 miljoen actieve gebruikers. Het is dus niet voor niets gekocht door Facebook. Instagram is ook in staat de aandacht van de gemiddelde gebruiker langer vast te houden, door de vele functies die het kent. Daarom is Instagram een erg interessant platform om je bedrijf tentoon te stellen. 

Bedrijven vragen zich vaak af wat voor content ze op Instagram moeten plaatsen. Sommige bedrijven leggen alles vast wat er op een dag gebeurt, ook als dit voor de volgers helemaal niet interessant is. Er zijn allerlei mogelijkheden op dit gebied, wat maakt dat men vaak geen idee heeft wat werkt en wat niet werkt. Daarnaast geeft het algoritme ook niet altijd consistente feedback. Ogenschijnlijk vergelijkbare berichten op Instagram krijgen vaak uiteenlopende hoeveelheid aandacht. 

In deze blog leggen we uit wat je als bedrijf vandaag nog kan doen om wat orde aan te brengen op je Instagram. Of je nu elk uur iets plaatst of eens in de week, deze tips geven richting aan je uitingen op Instagram.

Tip 1: Hou de aandacht vast

Instagram is in de basis een advertentieplatform. Hoe meer tijd een gebruiker op het platform spendeert, hoe meer ze potentieel kunnen verdienen aan advertenties. Daarom worden accounts die goed zijn in het vasthouden van de aandacht beloont door meer blootstelling aan potentiële volgers. 

De aandacht vasthouden kan op allerlei manieren. De basis is natuurlijk: goede content. Maar er zijn meer manieren waarop je je volgers langer op het platform houdt. Zo heb je niet alleen posts, maar ook stories en reels. Verschillende volgers hebben verschillende voorkeuren voor het type content.

Daarnaast kan je de aandacht verder vasthouden met de teksten die je gebruikt. Kijk maar eens naar de accounts binnen jouw sector / niche die het beste presteren. Vaak zie je dat zij in de beschrijving van een post vragen stellen. Volgers zijn daardoor eerder geneigd een comment achter te laten, omdat ze bij de post worden betrokken. 

Uiteindelijk wil je zo veel mogelijk actieve volgers op je Instagram account. Mensen die reageren, liken en je berichten sturen. Belangrijk is dan wel dat je ook daadwerkelijk op deze berichten reageert. Vooral als het vragen zijn. Er zijn veel grote bedrijven en influencers te vinden op Instagram en hier krijgen volgers vaak maar weinig aandacht. Dit is waar jij je kan onderscheiden. 

Tip 2: Onderzoek hashtags die relevant zijn aan jouw bedrijf

Hashtags zijn woorden die het algoritme gebruikt om afbeeldingen een bepaalde categorie toe te kennen. Door aan te geven waar je content mee te maken heeft, help je Instagram een handje met aangeven wat voor soort content je hebt geplaatst. 

Daarnaast zorg je er ook voor dat gebruikers die een hashtag volgen content zien die relevant is aan de hashtag. Het plaatsen van hondenplaatjes met de hashtag #cats zal waarschijnlijk niet niet erg aanslaan. De hashtags die je gebruikt moeten dus relevant zijn aan de content die je plaatst en je bedrijf / je merk. 

De volgende tip kan je ook inzetten voor het uitzoeken van welke hashtags je wil gebruiken. 

Tip 3: Modelleer succes

Je Instagram laten groeien hoeft niet moeilijk te zijn. Vaak kan je al een hoop halen uit het succes van anderen. Succes modelleren betekent in dit geval dat je dezelfde strategieën toepast als je competitie en dit simpelweg wat beter probeert te doen. Het mooie aan Instagram is dat je (op heel specifieke statistieken na) in principe kan kijken naar wat werkt en wat niet. Je hoeft het wiel niet opnieuw uit te vinden! 

Als je geen inspiratie hebt over wat je op Instagram moet zetten, kijk dan naar wat anderen doen. Als je echt inspiratieloos hebt, kan je zelfs content van anderen gebruiken, mits je ze benoemd in je beschrijving. Als je een koffiezaak hebt hoef je ook niet altijd plaatjes van je zaak te plaatsen. Plaats eens een post over zaken die achter de schermen gebeuren! Of een leuke quote over koffie. 

Kom je er niet uit? We zijn gespecialiseerd in het groeien van accounts op Instagram! Voor meer info, stuur een mail naar: t.dillema@mandible.nl